Home » » Popia Daging

Popia Daging

Written By dek_ma on Sunday, October 17, 2010 | 5:24 PM


Assalamualaikum...dah minum petang ka? ni yang malas dok rumah ni..mulut ni asyik nak ngap2 ja..godek2 kat esbox, tengok ada kulit popia, daging kisar , carrot dgn taugeh..terus buat popia ni..malas nak buat sos, so cicah dgn sos thai ja la..Taugeh tu pun tak buang ekor pun..he..he..kalau sapa2 yang rajin tu buang la ye ekornya..Tentu ramai yang dah tau nak buat popia ni kan, inti nya boleh buat ikut suka...kalau nak tengok resepi jom lah...
Bahan2:
Inti:
  • 1/2 cawan daging kisar
  • 1 cawan taugeh
  • 1/2 batang carrot-sagat
  • 1/2 labu bawang besar-di dadu
  • Sedikit sos tiram
  • 1 sudu besar minyak masak

15 keping kulit popia.

Cara:

  • Panaskan minyak, tumis bawang besar hingga layu. Masukkan daging, masak sebentar hingga daging empuk.
  • Masukkan taugeh, carrot dan sos tiram.Masak hingga agak layu. Tutup api dan angkat.
  • Ambil sekeping kulit popia, letak inti dan gulung hingga kemas.Buat sehingga habis dan goreng dengan api yang sederhana hingga garing..
Share this article :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Resepi Minggu Ini - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger