Home » » Biskut Cornflakes

Biskut Cornflakes

Assalamualaikum....salam pagi Jumaat yang mulia ni., terutamanya pada 17 Ramadhan ni...hari di mana Al-Quran diturunkan....semoga di bulan yang mulia ni kita dapat menggunakan kesempatan yang ada untuk membaca dan juga bertadarus Al-Quran....lagi 13 hari ja lagi Ramadhan akan meninggalkan kita ...tahun depan kita tak tau lagi samada kita masih diberi kesempatan olehNYA atau pun tidak..semoga kita masih dipanjangkan umur...Amin....

Bila dah tinggal tak banyak hari lagi, dah tentu ramai yang dah start mengukis ni kan...termasuk la saya he..he..he...ye la hari cuti ni je la nak mengukis pun, kalau hari kerja...uish...tak larat la....balik kerja ja terus bersilat kat dapur, pastu malam plak mata dah tak daya nak bukak dah...

Ok la cerita pasal cookies ni, cornflakes cookies ni saya cedok kat rumah kak ummi....saya ni tak pandai nak buat cookies yang lawa2, so pi rumah kak ummi nampak la cookies ni yang senang sangat nak buat dan kalau ikut kata kak ummi cookies ni dah jadi cookies wajib kat rumahnya...kal ummi saya C&P resepinya ye...mintak halal ye...timakasih...

Biskut Cornflakes

Sumber : Kak Ummi

Bahan:- (anggaran 70 biji) -saya buat dua adunan

  • 1/2 cawan butter
  • 1/2 cawan gula kastor
  • 1 biji telor
  • 2/3 cawan kismis hitam (jenama Lego elok halus sikit)
  • 1 cawan tepung naik sendiri (diayak)
  • 2 - 3 cawan cornflakes (ramas2 hancurkan sikit)

Cara Membuat:-

  • Pukul mentega dan gula hingga kembang. Masukkan telor dan pukul lagi. Dalam bekas lain, campurkan tepung dengan kismis. Kemudian masukkan dalam adunan dan gaul rata.
  • Gunakan sudu teh, cedok adunan jadi ketul dan jatuhkan ke dalam bekas yang berisi cornflakes ramas tadi, golek-golekkan rata. Letak dalam paper cup (cawan kertas). Bakar pada suhu 180 C selama 12 - 15 minit/hingga kuning keemasan. Biarkan sejuk baru disimpan dalam bekas kedap udara.
Share this article :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Resepi Minggu Ini - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger