Pages

Honey BBQ Sausage

Assalamualikum, selamat pagi semua....dah lama tak berkesempatan nak update blog....sibuk apa pun tak tau...he...he...masak tu masak tapi yang simple2 ja.Ni pun edisi tertunggak sebenaqnya...buat masa abang mai bukak puasa kat rumah ari tu...dia call bagitau pun last minit so masak ja la apa yang ada...sosej ni pun dah lama dok dlm freezer tu...bila jalan2 kat rumah kak ummi nampak kak ummi buat bbq sosej ni. so saya pun try la ...senang sgt tapi sedap tau...saya buat 1/2 bungkus ja sosej tu...ok lah saya c&p balik ye yang kak ummi taip.thanks kak ummi...kalau nak tengok versi kak ummi leh tgk sini ye....
HONEY BBQ SAUSAGE
Sumber: Kak Ummi
-saya buat 1/2 drp resepi ni

Bahan:-
1 bungkus sosej mini Ayamas (perisa blackpepper) -saya buat 1/2 bungkus ja
air secukupnya untuk merebus sosej
3 sudu besar sos bbq - akak guna jenama Life
1 sudu besar sos lada hitam
1 sudu besar sos cili
3 = 4 sudu besar madu
secubit garam
3 sudu besar minyak zaitun - saya guna butter je..
sedikit air
Cara-Cara:-
Rebus sosej hingga masak dan toskan. Campur kesemua sos dan kacau.
Panaskan sedikit minyak zaitun dalam non-stick pan dan masukkan campuran sos tadi.
Letakkan sedikit garam dan air. Kacau sekejap dengan api perlahan sekali.
Masukkan sosej dan kacau balik dengan sos tadi hingga kesemua sos melekat pada sosej dan kering dari pan.
Bila semua telah bersalut, angkat sosej tadi.
Hidangkan bersama mayonis dan sos mustard. Selamat Mencuba!!

0 comments: